VRAAGTYPES EN ANTWOORDMETHODEN.

U kunt alle vraagtypes vinden die u nodig heeft om een perfecte survey te maken, vinden binnen de Examinare Survey Tool. Onze gebruikers worden niet verveeld met technische informatie en uw respondenten weten altijd hoe ze uw surveys moeten invullen.

Example Survey:
Computer version (Smartphone/Tablet/Desktop) Mobile Phone version (Wap/2G/3G)

BESCHIKBARE ANTWOORDMETHODEN:


Multiplechoicevraag (1 correct antwoord)

Het meest gebruikt in surveys en enquêtes. Kan ook worden gecombineerd met een tekstveld voor feedback zodat u makkelijk meer informatie kunt krijgen.

Voorbeelden van Typisch Gebruik:

– Geslacht
– Leeftijd
– Ja of Nee Vragen
en nog veel meer.

Multiplechoicevraag (geen of meerdere correcte antwoorden)

Gebruikt in de meeste surveys waarin u wilt dat de ontvanger meer dan 1 antwoord kan kiezen. Examinare legt ook vast of de gebruiker niks invult en u kunt dit vraagtype ook als verplicht instellen.

Voorbeelden van Typisch Gebruik:

– Dienstverleningsvragen
– Gebruiksvragen
– Opties kiezen
en nog veel meer.

Vrije tekst-vraag (1 correct antwoord wordt ingevuld)

Gebruik als u wilt dat de ontvanger antwoordt door een tekst in te typen. Een meer geavanceerde versie van dit vraagtype is de “Vrije tekst-vraag (Meerdere antwoorden)”.

Voorbeelden van Typisch Gebruik:

– Vul uw naam in
– Vertel ons wat u denkt
– Waarom wilt u…
en nog veel meer.

Osgood-schaal (schaal met tegenhangers)

De Osgood-schaal wordt veel gebruikt in enquêtes rondom merken en gevoel. Het idee is om verschillende gevoelens tegen elkaar af te wegen. De schaal kan tussen de 2 en 7 punten bevatten.

Voorbeelden van Typisch Gebruik:

– Warm versus Koud
– Jong versus Oud
– Slim versus Dom
en nog veel meer.

Gradiëntschaal

Gebruikt voor veel enquêtes rondom dienstverlening waar de ontvanger verschillende afdelingen moet beoordelen op het dienstverleningsniveau, bijvoorbeeld Klantenservice of Facturatie. Een gradiëntschaal kan het gebruik van multiplechoicevragen verminderen, maar uw enquête ook moeilijker maken voor de gemiddelde ontvanger, waardoor deze minder wordt ingevuld.

Voorbeelden van Typisch Gebruik:

– Met welk cijfer zou u onze afdelingen beoordelen: Klantenservice, Facturatie, Technische Dienst, Verkoopafdeling
– Met welk cijfer zou u het volgende beoordelen: onze Prijzen, Klantenservice, Verwerkingstijd, Vriendelijkheid
en nog veel meer.

Instructies

Instructies zijn geen echt Vraagtype maar worden gebruikt om een uitgebreidere uitleg van de volgende stappen te geven en kunnen op elk moment in uw enquête of survey worden toegevoegd.

Kunnen worden gebruikt om uitleg te geven over:

– Volgende stappen
– Hoe Osgood of gradiëntschalen te gebruiken bij het invullen van vragen
– Algemene informatie
en nog veel meer.

Vrije tekst-vraag (Meerdere correcte antwoorden worden ingevuld)

De Vrije tekst-vragen (Meerdere antwoorden worden ingevuld) is een geavanceerdere versie van de normale Vrije tekst-vraag. Alle velden kunnen als verplicht of optioneel worden ingesteld en helpen om informatie te verkrijgen van ontvangers.

Voorbeelden van Typisch Gebruik:

– Vul in: Naam, Adres, Postcode, Land.
– Voer uw serienummer in van het product dat u gebruikt om een ondersteuningsverzoek in te dienen.
– Controleer en corrigeer de volgende informatie
en nog veel meer.

Ontvangers

U kunt uw publiek bereiken via alle mogelijke communicatiekanalen, zoals elektronische apparaten, websites of een vaste telefoonaansluiting.

Afhankelijk van de kenmerken van de doelgroep en uw zakelijke doelen, kunnen de surveys die u verstuurt openbaar of privé zijn.

Openbare surveys & enquêtes.

Door gebruik te maken van de functionaliteit voor openbare surveys, kunt u uw enquêtes delen door middel van een link op uw website of deze bijvoorbeeld versturen via uw maandelijkse nieuwsbrief. Alle antwoorden die worden verkregen uit een openbare survey zijn 100% anoniem.

Privé surveys & enquêtes.

Door gebruik te maken van de functionaliteit voor privé surveys, kunt u uitnodigingen aan uw ontvangers sturen via e-mail of mobiele telefoon. Elke uitnodiging bevat een persoonlijke link en de Examinare Survey Tool zorgt ervoor dat geen van de ontvangers de survey vaker dan één keer invult. Alle antwoorden uit een privé survey kunnen worden herleid naar de persoon of personen die deze hebben ingevuld, maar kunnen 100% worden geanonimiseerd in eindrapporten.

Latest News